See blogi on kasutusel alates 21. augustist 2010. Vana blogi asub siin.


08 January 2012

Talvine kummipaadimatk Võhandu jõel


Uuel aastal jätkuvad uue hooga minu katsetused ekstreemspordis.Olen kade sellele mehele, keda kustutakse Jäämeheks, kuna ta suudab ise oma kehatemperatuuri sobivana hoida. See võimaldab tal põhjapolaarjoonest kõrgemal peaaegu alasti poolmaratoni joosta.

Eile käisin kummipaadiga Võhandul. Algus oli Leevil ja lõpp Reos. Kestus ca 3 tundi. Lagle ja Tanel Telc korraldasid. Tanel ja tema sõbrad on kõvad ekstreemsportlased. Meil oli üsna suur seltskond, kes kahte paati ära mahutati. Ilm läks samal päeval talviseks. Sadas kerget lund ning kuigi kraade ainult -1 C,  tundus siiski, et enam ei ole soe. Jõevesi mõjus imelikult paksuna, mis võis tulla külmakraadidest. Panime kaldal selga kalipsod, kummist sussid, spetsiaalsed konksus sõrmikutega kindad, päästevestid ja pähe mütsid. Jube raske oli, sest külma tõttu panin nende peale oma isiklikud riided. Matka alguses hakkasid mu sõrmed jubedalt külmetama ja valutama. Panin oma sõrmikud spordisõrmikute asemele ja kohe hakkas soojem. Olin paadis Marguse, Lagle ja kahe noormehega. Paadijuht oli kõige taga ja hüüdis sealt: parem tõmbab! Vasak tõmbab! Kõik tõmbavad! Pead alla!
Võhandu maratoniks valmistuv Margus Kiis jagas ka oma käsklusi: pole siin midagi passimist! Tõmmake nüüd! Pange nüüd!
Ta ei tahtnud teist paati ette lasta.
Kihutasime üle kolme kose. Keskmisel oli oht ümber minna, sest suur palk oli risti ees. Märkasime seda liiga hilja. Õnneks ei läinudki uppi. Juht ütles, et kui me teistmoodi oleksime paadis paiknenud, oleks paat ümber käinud.
Mu seljakott, mille olin paati kaasa võtnud, sai läbimärjaks, aga pole hullu, sest seal polnud vett kartvaid esemeid vaid termos kuuma teega ja paar rõivaeset. Tegime Süvvahavval peatuse ja saime jalgu sirutada. Kalossid olid väga külmad sellise ilma kohta. Kaks paari sokke oli all, kuid ikka oli külm. Jalad püsvad paadis paigal, varbaid ainult saab liigutada.
Pärast tuli igavam teelõik, kus saime juttu puhuda ja rääkisime just eetris olnud „Õhtusöök viiele“ saatest. Kuigi seal ei juhtunud midagi erilist, üritasid saate tegijad iga väikest asja suureks puhuda. Operaatori meelest oli ilmselt hea huumor salaja Billeneeve seelikualust filmida. Minu meelest oli see labane katse kunstlikult skandaali õhutada. Kui minuga midagi sarnast tehtaks, kaebaksin saate tegijad kohtusse, sest see on seksuaalne ahistamine.

Reos sai matk läbi ning me ronisime silla juurest kaldale. Vahetasime riideid ja mul hakkas külm. Läksin varem autosse sooja ja avastasin alles seal, et mu parema jala varbad on juba külmast valged. Ma ei tundnud neid enam üldse ja pika masseerimise peale alles läks veri käima.

Algul arvasime, et läheme Taneli tuttava maasauna, aga siis selgus, et läheb aega, enne kui me kohale saame ja saun kuumaks köetakse. L ja M pidid varem koju minema ja mina pabistasin, et sauna oodates külmun surnuks.

Koduteel rääkis Margus, kuidas temal kui ajaloolasel on huvitav jälgida müüdi teket. Varsti keegi enam ei tea, kas Fideelia oli üldse olemas ja milline ta välja nägi, aga räägitakse, et keegi kõndis palja ülakehaga läbi Eesti. Ma olevat võrreldav Jeesusega.

Igatahes oli külmast hoolimata vinge päev. Tegime sauna hoopis kodus, Aivar tuli ka. Liiale sai mindud vihtlemisega. Süda sai liigse koormuse. Pärast sauna hakkas uuesti jahe, öösel ma alguses ei saanud hästi magada, aga hiljem juba langesin koomasse, millest virgusin alles kl 11 ajal järgmisel hommikul.

2 comments:

  1. Tore, kui sulle meeldis! Sa oled nii kleenuke, sellepärast hakkabki sul nii kergesti külm. Kõhnana oli mul ka kogu aeg külm. K ütles, et see olla psühholoogiline ja ma mõtlevat endale selle külmatunde. Ning üks tuttav hiina meditsiini huviline soovitas talvel mitte piimatooteid süüa, siis külmatunnet ei teki. Aga mina hiina meditsiini ei usu. Kuidas saab tõsiselt võtta mingit jama, mis väidab, et ninasarviku sarve söömine tõstab potentsi ja jahvatatud tiigrivurrukarvad aitavad neuroosi vastu?

    ReplyDelete
  2. Külmatunne vast ikka täielikult psüühiline ei ole, kuigi oma osa võib olla ka teadmisel, et hetkel on külm ilm. Ma ka ei usu hiina meditsiini. Jätku loomad rahule! Seal on õnneks ka muid võtteid ja osad on kiitnud nõelravi. Samas ma olen lugenud, et nõelravi ei olevat hiina päritolu. Piimatoodete süüdistamine paljudes pattudes ja laktoositalumatus on tänapäeva moehaigus. Tegelikult on nii, et kui inimesel pole piimatalumatust, tuleb piimatoodete manustamine ainult kasuks.

    ReplyDelete