Kuigi mul on kunstivaba aasta, olin eelmisel aastal lubanud
Veispakule, et võtan 2012.a. Karepa performance’ ja installatsiooniõhtust osa. Sedakorda
oli tegu neljanda sarnase üritusega Karepal Richard Sagritsa majamuuseumis. Ise
osalesin teist korda, aga sel aastal pigem kondiitri kui kunstnikuna. Õhtu teemaks
oli „Vaikus“. Tahtsin oma tööd eelmise aasta kuulsusrikka Ängiga loogiliselt
siduda, samas hoida end uue eriala lainel ja sündis idee küpsetada rindade kujuline tort. Vormi ostsin seksipoest
„Sinu saladus“. Kahe kausiga saab ka, aga nendega on tülikas. Transpordiks on
selline ühes tükis tissivorm ideaalne. Tegin kodus biskviidi valmis ning vormist
võtsin välja alles Karepal. Vorm hoidis biskviiti ilusti terve bussisõiduaja
kinni. Koha peal amputeerisin rinnad, panin neisse moosi, sulgesin nad uuesti
ja katsin sulatatud šokolaadiga, mis mu imestuseks jättis veits ebaühtlase
pinna. Kuna suhkrumass, millega koogi katsin, kõik ebatasasused välja näitab,
panin veidi täiteaineid alla, et vaatepilt oleks ilusam. Muidu vii või
mammograafi juurde. Nibud tulid väga võimsad, ega ma siis nalja tegema läinud.
Olga-Maria oli põhitegija ja sai üleni šokolaadiseks.
Hiljem mängisime Olgaga
lendavat taldrikut ja Lapini pingil istuv Juske oli publik. Lapinil on Karepal
nüüd omanimeline pink. Äkki lendas taldrik mulle vastu suunurka ja ma ehmusin
tõsiselt, sest paistes mokaga ma poleks küll tahtnud oma perfokat teha. Panin
salvi peale ja õnneks hullu polnudki.
Suurürituse eel, kui panin oma lumivalge kondiitrikostüümi
selga, tekkis pidulik tunne. Müts on mu eriline lemmik. Paljud leidsid, et riietus
sobib mulle ideaalselt. Jaan Toomik arvas, et meik muudab mind ebamaiseks ja
müstiliseks, kuigi ma eriti ei meikinudki. Osad ei tundnud mind tööriietuses
ära.
Rahvast sai terve õu täis. Kohal oli Kanal 2 Reporteri
kaameramees, kes eelmisel aastal Ängi filmis. Erri operaator samuti. Paljud
pildistasid. Minu perfokas oli viimane, nii et algul kulus kõvasti aega teiste
vaatamisele. Jüri Ojaveri värk oli kihvt
Oma lemmiklooma lehmaga tööriietuses. Skulptuuri autorid on Simson von Seakyll ja Paul Mänd, pealkiri "Alice ja Aade" |
Alice' seljas samal hommikul |
Kui Toomik merele ja publik randa teda vaatama läksid, oli
mul aeg oma perfokas valmis seada. Plaan oli, et teised kunstnikud istuvad laua
taha, kuhu mina oma tordi toon. Panin lina lauale, kuid selgus, et see on liiga
väike. H, sõitis suvilasse linu juurde tooma. Polnud aimugi, mitu kunstnikku
üldse laua taha istub. Kõik oli segane. Katsime kiiruga laua ära. Kui aga rahvas
taas hoovil ja Teet mind välja hüüdis, hakkasin oma tissitordiga aeglasel sammul
ja fotograafidele naeratades tulema ja kõik tundus jälle hea. Kaamerad surisesid,
asetasin tordi keset lauda ja istusin. Vanad perfokaässad imestasid ja naersid
tordi üle. Kõlas repliike:“ Kuidas mina oma vanainimese kätega seda lahti
lõikan?“ „Ärge unistage, et mina neid imema hakkan!“. „Neid peab lutsutama!“.
Lõpuks tekkis kusagilt kirves, millega ma koogi lahti raiusin. Isegi publikule
sai veel pakkuda. Õhtu lõppes üsna kirevalt ja lõbusalt
Kõik pildistavad Fideeliat ja tema torti |
Sain Tartu meestearst Margus Punabi autoga, kus veel
reisisid Milius, Varblane ja üks mees, kes hetkel omal käel maali studeerib ja
kelle nimi ei meenu. Autos rääkisid agar kunstikoguja Punab ja teised kunstist liiga
palju, millest muidu poleks probleemi, aga mul käib kunstivaba aasta. Ma ei
öelnud midagi. Sooteemal ainult kobisesin paar lauset. Õhtuvalgus oli meeletult
kaunis. Maaliõpilane vahtis seda punnis silmadega ja seletas, milliste värvitoonidega
ta maastikku kujutaks: koobalt, strontsiumkollane, must... ei musta tuleb panna
aaainult näpuotsaga, muidu rikub kõik ära! Täpselt nagu mina vanasti. Mõtlesin,
et huvitav kas kunstivaba aasta paneb mind õlivärvide nimetusi unustama, sest
need, vanasti minu igapäevases sõnavaras eksisteerinud mõisted kõlasid kuidagi
võõralt. Unustasin jope masinasse ja kätte sain kahe päeva pärast.
No comments:
Post a Comment